středa 1. února 2023

 

MUŽ JMÉNEM OTTO


Režie : Marc Forster

Scénář: David Magee

             Předloha: Fredric Backman

 



Před očima se nám odvíjí příběh postaršího osamělého muže, který je všechno, jen ne příjemný.  Postupně se seznamujeme s obyvateli tvořícími kolorit jeho sousedství na předměstí a postupně se nám odkrývá Ottův život a na scéně jsou, či přichází osoby, které jeho život ovlivní. Nebudu hovořit o detailech, to by nešlo bez spoilerů.

Scénář je napsán brilantně. Načasování všech vtípků a prolínání událostí je "spot on". Každá osoba měla svou příběhovou linku krásně rozehranou a charaktery byly pěkně vystihnuty. Herecky skvělé volby. Nevím co jsem si myslela, ale že posmrkám několik kapesníků, to jsem vážně nečekala. Připravte se na to, že se budete smát více než obyčejně, aby jste vzápětí měli zmáčknuté srdce tak, že slzy tečou tak nějak samovolně a do toho zjišťujete, že brečíte a smějete se zároveň. Vážně klobouk dolů, protože to už se hodně dlouho nepodařilo žádnému filmu.

Abychom byli spravedliví, film má knižní předlohu. Nečetla jsem, tudíž neporovnám. Film má také svou o deset minut kratší švédskou předchůdkyni. Neviděla jsem, nemohu porovnat. Ale určitě budu chtít vyzkoušet obě tyto varianty. 

Máme tady takovou neřest. Když vyšla trilogie Milénia, Američané měli potřebu vytvořit remake. Byl kvalitní, o to nic, jen vždy kroutím hlavou proč mají v krátké době (zde je to 7 let) potřebu vytvořit mainstreamově - "hollywoodskou" verzi. Pravda, v případě Stiega Larssona jsem nejprve četla knihy, pak jsem viděla filmy švédské produkce a pak až americkou verzi. Z toho důvodu to v tom případě zřejmě vnímám citelněji.  

Ovšem zde můžu říci, že nelituji ani jedné prolité slzy, film doporučuji. Je to příběh, který vás hřejivě obejme a zároveň budete mít potřebu obejmout :)

Za mě hodnocení:  🌟🌟🌟🌟🌟















Žádné komentáře:

Okomentovat