neděle 12. dubna 2015

STEPHEN AMELL - STRÁŽCE DOBRA


Už jsem vyrostla z doby, kdy bych mohla být ječící fanynka nějakého zpěváka, kapely nebo herce. Vlastně ani tehdy by to nebyl můj styl. Herectví je obor mému srdci blízký. Proto mě osobně překvapil a vlastně ani nepřekvapil fakt, že jsem před třemi lety zaznamenala jednoho herce, jehož jako jedinou celebritu sleduji na sociální síti. Snažím se z jeho lidského chování učit, nechávám se inspirovat jeho osobností a nesporným talentem včetně toho pro marketing a PR. A pokud mohu a je to v mých silách malou měrou přispět k dobru, které se snaží plodit, tak se nebojím připojit. Vezměme to ale postupně.


Stephen Amell je kanadský herec, který se narodil 8.5. 1981 v Torontě. Herectví se rozhodl věnovat od svých -nácti. Jeho vizáž zajisté neublížila a byla jednou z jeho deviz a vlastně jej předurčovala k tomu, že se jednou dostane před kamery. Začínal malými televizními rolemi například jako instruktor spinningu, objevil se taktéž v Upířích denících. Od roku 2012 jej svět DC komiksů zná jako představitele Green Arrow v seriálu Arrow. 31.3.2015 oficiálně oznámil, že se objeví v chystaném pokračování Ninja želv (postava Casey Jones), což bude jeho první počin na stříbrném plátně!

Pojďme se podívat na jeho profily na sociálních sítích. Vím, že má profil jak na Facebooku, tak na Twitteru. Již několikrát rázně sdělil, že Twitter mu nevyhovuje jednak kvůli znakovému omezení a taktéž kvůli většímu nebezpečí anonymity a „trollingu“ osob sledujících jeho profil. V poslední době dokonce požádal provozovatele, aby zrušil zbytečné účty jeho následovatelů, které nebyly dlouho aktivní, což všichni kvitovali s povděkem. Já osobně Twitter nepoužívám, takže nemůžu sdělit bližší informace. Stephen to fanouškům bohatě vynahrazuje na Facebooku, kde si užívá platformu, kde může nahrávat videa nebo organizovat Q&A. I když pravda, při prvních Q&A tehdy takzvaně rozbil Facebook a musel to řešit přímo se společností. Od té doby raději nechává nejprve fanoušky pokládat otázky a pak v nahraném videu ty nejvíce ohodnocené, případně ty, které mu padnou do oka, zodpoví.

Marketing a PR jde ruku v ruce, a obojí jako by měl Stephen přirozeně v krvi. Už velkou výhrou je to, že si svůj profil spravuje zcela sám. A to má na účtu přes 3.5 milionů „přátel“. V určité dny má pravidelné sekce (MemeMonday, FunArtFriday, LightsaberSaturday), takže fanoušci vědí, co mohou očekávat, ale to by nebyl Stephen, kdyby to nebylo vždy ojedinělé. Ti obdaření talentem se tak mohou připravit dopředu a pak své výtvory sdílejí. Statusy dávkuje s přesnou mírou. Informace o seriálu pečlivě sděluje v pravou chvíli. Zároveň bezchybně dávkuje míru hloubky informací. Musí si dávat velký pozor, aby se někde neprořekl, což by mělo vážně následky. Obdivuji jej konec konců vždy při setkáních s obecenstvem na různých veřejných akcích, kdy musí hovořit bez přípravy, otázky na něj padají neplánovaně. Vždy vychází s čistým štítem. Nikdy nepustí málo, ale ne zas tak moc, tudíž většinou následuje vlna konspiračních teorií a vizuálně si představuji, jak se při tom Stephen náramně baví. A to je asi základní přísada všeho. Kdyby jej to nebavilo, tak určitě takovouto interakci se svými fanoušky nemá. Z jeho práce jde i vidět, že si to i ve vyčerpávajících momentech užívá, na roli se připravuje pečlivě (hlavně tedy fyzicky, kdy se až tají dech při jeho parkourových videích). Před své fanoušky se nebojí virtuálně předstoupit ještě z pásu po odběhnutí sedmi kilometrů, unavený po dlouhém natáčení nebo s neodlíčeným make-upem, který z něj mimochodem dělá miloučkého mývala. Fanoušci na oplátku nikdy nezneužijí jeho ochoty poodhalit soukromí.

Je odsouhlasená 4. série seriálu. Úspešnost závisí chtě nechtě i na faktu, jak jsou mezi sebou napojeni herci hlavních postav. A zde jde vidět kladná lidská stránka Stephena, který, jelikož má o hodně větší fanouškovskou základnu, šíří informace v rámci své sítě a pomáhá tak svým kolegům dostávat se do povědomí fanoušků. A to nejenom v rámci Arrow, ale i kolegů jiných seriálů. Důkazem je například to, že jeden kolega čerstvě oznámil, že v jeho snaze podpořit tvorbu filmu oslavující ženský americký fotbal, ženskou sílu a sílu komunity způsobem crowdfundingu se s ním spojí i Stephen a projekt podpoří prostřednictvím svého profilu.

Musím říci, že když Arrow/Oliver Queen pochybuje v třetí sérii o tom, čeho vlastně ve svém úsilí dosáhl, mám pocit, že se se zde promítá i osobní přístup Stephena, který jakoby sám měl potřebu zanechat za sebou na tomto světě stopu, pozitivní a užitečný odkaz, který zde zbude pro další generace a díky čemuž na něj jeho dcera, rodina, přátelé, kolegové a fanoušci mohou být hrdi. 

Jedním z velkých počinů minulého roku je kampaň Fxck Cancer. Vše mělo přirozený spád. Iniciální nápad kampaně vizuálně odstartoval Stephenův profilový obrázek, kdy má na čele post-it s informací, že je na Facebooku. Ostatně tuto formu sdělení čas od času s obměnou používá jako status k aktuálnímu tématu. Následně z něj fanoušek utvořil uměleckou kresbu a to dalo vznik obrázku na tričko, jehož koupě poslouží výzkumu na podporu boje proti rakovině. Setkalo se to s takovým úspěchem, že se Stephen rozhodl dvakrát tuto kampaň obnovit. Jako výsledek bylo pro boj s rakovinou vybráno přes 1 000 000 amerických dolarů. Společnost ani Stephen ale neustávají s aktivitami. Organizace nedávno uspořádala akci, kdy vstupenkou bylo tematicky laděné tričko. Stephen akci zaštiťoval jako moderátor.

U tohoto samozřejmě nechtěl zůstat. Další kampaň Sinceriously stojí opět na bázi koupě různých druhů a barevných variací oblečení a předmětů s vytvořeným nápisem, který opět vznikl ve spolupráci s fanoušky. Stephen začal razit dost hlasitě „nové“ slovo „sinceriously“, jež tvoří kombinace slova „sincere“ = upřímný a „seriously“= vážně, opravdu. Jedním z jeho cílů je toto slovo oficiálně dostat do Oxfordského slovníku. Což má určitá pravidla, kromě jiného se slovo musí používat v psané formě v určitém množství a po určitou dobu. Jelikož na světě je tuším přes 50 000 kousků oblečení s tímto slovem, jsem přesvědčena, že se to zajisté díky tomuto až téměř hnutí podaří. Má to ještě jeden, a dovolím si tvrdit pro Stephena a pro lidstvo důležitější efekt, a to, že vybrané peníze poslouží dvěma organizacím: „Paws and Stripes“ a „Stand for the Silent“. První pomáhá veteránům s posttraumatickým syndromem a druhá se zaměřuje na šikanu.

Kromě kampaní podporujícím organizace v jejich snažení není Stephen lhostejný k lidským osudům a zejména dva mu zasáhly srdce jako otci. Peníze vybrané díky němu poslouží (nebo již posloužily) při léčbě těžce nemocných holčiček Sophii Isabelly Ryan a Kiary Grindrod. Zorganizoval loterie, při nichž kdokoliv může přispět byť jen pěti dolary a vylosovaní výherci obdrží různé dary s Arrow tématikou. Nově dal Stephen pro tyto účely prostor umělci, který se zviditelnil při jeho uměleckém pátečním statusu, a vylosovaný bude moci obdržet jeho originální dílo.

To už plynule přecházím k pozitivní karmě, kterou Stephen prostřednictvím svým a svých fanoušků šíří, což mi dává dost dobrý důvod jej doporučovat jako vhodný příklad toho, jak se taková opravdová známá osobnost chová a využívá svých možností, aby to, co od světa a života dostala, předávala dál. Takové „pošli to dál“, které se mu opět bude kladně vracet - ostatně v tom je to kouzlo. Zde neplatí naše známé „za dobrotu na žebrotu“. Dobrá karma opravdu funguje a dala bych to do rovnítka s tím, co si člověk přeje a jak se daná věc vyplní. Stephen se nebojí odkrýt osobní cíle a zveřejnit je ve statusech. Jestli počítám dobře, od začátku roku minimálně dvou dosáhl. Chtěl jít jako host do jedné americké talk show. Fanoušci jako správní zastánci nelenili a bombardovali stránky talk show tak moc, až se to dostalo do podvědomí na správných místech a asi za měsíc se Stephen talk show zúčastnil. Další z jeho přání jako fanouška wrestlingu je moderovat pondělní pořad WWE Monday Night Raw. Podobným způsobem se to již dostalo do podvědomí tvůrců pořadu a soudě podle indicií na sociální síti se již termín dojednává. Musím říci, že obdivuji náladu, jaká panuje na jeho profilu. Celý je veden v přátelském duchu, lidé si pomáhají, doporučují si vzájemně statusy, aby se dostaly do zorného pole Stephena. Případní trollové nemají dlouho šanci a je dobré vidět, že i Stephen svou sílou osobnosti byť přísně, ale vždy asertivně a zřetelně dá najevo, že takto se daný člověk na jeho profilu chovat nebude. Ale vážnoupřímně, takových případů bylo minimálně.

Stephen má kromě herectví i další záliby, spolu s obchodním partnerem se zajímá o víno, navštěvují vinice, víno produkují skrze jejich společnost Nocking Point Wines,. Brzy vyjde do světa prostřednictvím YouTube a Google Play jejich cestopisně-informační pořad o víně Dudes Being Dudes in Wine Country. Kromě toho pravidelně organizuje po Spojených státech různé ochutnávky, většinou je má logicky a logisticky spojené s termínem a místem promo akcí v rámci různých komiksových konferencí. Mezi „drobnosti“, které stíhá na sociální síti při svém nabitém programu, patří občasné spontánní interakce s diskutujícím, ať už jde o krátké pozdravení, vyjádření podpory, vysvětlení, poděkování a navrch pomůže například jedné dvanáctileté dívce prožít ty nejkrásnější narozeniny v životě. To když se jedna maminka odhodlá, a Stephena na jeho profilu poprosí, jestli by přijel na oslavu dceřiných narozenin. Komunita se spojí a status se dostane k očím Stephena, a ten, jelikož mu to termín natáčení nedovolí, pošle alespoň videonahrávku s pozdravem, kdy to totálně zabije, když nahrávku končí parafrází na slavnou repliku Arrowa Nezklam tohle město! a změní opět dalšímu člověku život.
 

A o tom to je. Rozprostírejme prosím kolem sebe pozitivní karmu, nechme se inspirovat, buďme těmi, kdo inspirují, neberme nic v našem životě automaticky, a pokud je to v našich silách a máme tu možnost, to dobré světu vracejme.
STEPHEN:
KAMPANĚ:
JINÉ:
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat