čtvrtek 24. října 2019

The Umbilical Brothers



Poprvé mě na toto duo komiků upozornil můj bývalý student někdy v roce 2004.
Toto australské duo komiků, Davida Collinse a Shane Dundase, je spolu již od dob studií. V jejich představení se mísí vokální prvky, prvky beatboxu, fyzického divadla, stand-up comedy s notnou dávkou improvizace.

Poprvé jsem měla to štěstí je osobně vidět při jejich první návštěvě v Čechách, a to 16. 10. 2013 ve velkém sále Lucerny, kterou bez problému zaplnili. Prostor jim velmi slušel. Uvedli zde své představení Speedmouse. Hned následující den se tehdy přesunuli do brněnského Semilasa.
Na druhou návštěvu Česká republika musela čekat do 12.9. 2017, kdy se vrátili do Brna, tentokrát ale na prkna Divadla Bolka Polívky.

V roce 2014 pánové vymysleli, že své nové představení Zkoušku (Rehearsal) vydají na DVD s co nejvíce jazyčnými titulky. Na výzvu jsem se jako překladatelka přihlásila i já a po několikatýdenní práci, kdy jsme překlad prodiskutovávali přes email, šly titulky do výroby a já pak obdržela svou vlastní kopii představení na DVD. Zpětně, když si člověk uvědomí, jak se podařilo dát mimicko-fyzické divadlo na papír, jsem na výtvor patřičně hrdá. Překladatelé totiž z bezpečnostních důvodů obdržel pouze slovní přepis představení. Ale jelikož mám ráda výzvy, přijala jsem projekt  s pokorou a snažila jsem se představení představit českým divákům, kteří nehovoří anglicky, co nejlépe.

Minulý týden se duo vrátilo při svém turné do České republiky, tentokráte s vekou pompou – nejprve se představili v Trutnově, Mělníku a poté jim na dva večery poskytlo zázemí Švandovo divadlo. 18.10. se představili v rámci prvního ročníku Mime Mission spolu se zakladatelem přehlídky Radimem Vyzvárym a hosty. Druhý večer, 19.10.2019 patřilo již výhradně duu The Umbilical Brothers, kteří zde představili pásmo svých „The Best Of“. Diváci se nepřestávali smát, modří, kteří již věděli, mnohdy i nahrávali na známé skeče, někdy v upgradované verzi, a jelikož jsem zmínila i jejich brilantní schopnost improvizace, pánové se nebáli využít i nepřipravených vtípků při nenadálých situacích v publiku.

Jejich přestavení jsou vždy profesionální, a přestože Davida při tomto posledním představení jejich šňůry trošku trápil kašel, podal i tak například při zpěvu excelentní výkon, což bylo obdivuhodné. Při tak dlouhodobé spolupráci jsou na sebe David se Shanem už tak napojeni, nehledě na to, že synchronizaci vyžaduje 99% skečů, že jako živý organizmus fungují skvěle. Vždy mě překvapí, že při minimální přítomnosti rekvizit má člověk pocit, že je jeviště zaplněné dějem, davem, věcmi živými, neživými, zvěří – takovou moc má jejich schopnost vyprovokovat v naší mysli reálné zvěčnění toho, co představují tělem, ústy a hlasem. Doporučuji mít na závěr připraven oblíbený skeč (bez pomoci technologie), jelikož vždy jsou David se Shanem ochotni dopřát publiku přídavky. Už nyní se těším na slíbené příště ;o)

☆☆☆☆☆ out of ☆☆☆☆☆


💖💖💖

A tady je malá ochutnávka 😉


Žádné komentáře:

Okomentovat