středa 13. dubna 2022

 

THE NORTHMAN / SEVEŘAN

Režie: Robert Eggers

Předpremiéra Česká republika: 13.04.2022 



Seveřan je příběh bolesti, zrady, pomsty, lásky – to vše ladně propojeno severskou mystikou, dech beroucí islandskou přírodou a dech zatajujícími hereckými výkony všech herců. Kamera dokázala být citlivá, když bylo potřeba, a naopak když to příběh vyžadoval, hercům byla v nejintimnějších momentech (a tím rozhodně nemyslím sex) tak dokonale blízko, že to v divákovi nemohlo zůstat bez odezvy. Teda takto – někde v druhé půli příběhu, jsem si uvědomila, že po dlouhé době sleduji film, kde jsem dvě hodiny schopná zůstat bez hnutí v jedné poloze a svírat si paže, a v sále jsem neslyšela ani jedno zakřoupání. To asi hovoří za vše.

Hudba dokonale souzněla s příběhem zasazeným do skvělých lokací. Film se nesnaží podbízet, rozhodně divák nemůže očekávat pohodovou bezstarostnou jízdu. Nejvíce jsem se samozřejmě těšila na herecký výkon Alexandera Skarsgårda, kterého jsem měla tu čest zažít na place (stejně jako jeho otce a mladšího bratra, ale o tom až někdy jindy) a to ve zcela jiné herecké poloze. Před tím, co Alex předvedl (a s ním i ostatní herci), musím smeknout pomyslný klobouk. Jako herečka si totiž dokážu představit, jak náročné a vyčerpávající muselo natáčení být nejenom fyzicky, ale i psychicky. 

Silný filmový zážitek, který se zařadí mezi ty, které se nezapomínají. Děkuji.

 


 

Žádné komentáře:

Okomentovat