středa 13. září 2023

 

A Haunting in Venice / Přízraky v Benátkách


Režie : Kenneth Branagh

Scénář: Michael Green

Kamera: Haris Zambarloukos


Další z režisérských počinů Kennetha Branagha. Zde se u scénáře i kamery setkal stejný tým, jako u Smrti na Nilu. Zcela jiné prostředí, časová osa. Poirota, který již řešení záhad a zločinů pověsil na hřebí, požádá jeho známá - spisovatelka, aby s ní zašel na seanci a řekl svůj názor. Ovšem že se dostanou na zoubek tragickému a velmi citlivému případu, ani jeden z nich neplánoval.

Oproti Nilu, kde si divák užíval exotické lokace a výbuchu barev, tady se jedná o ponurý až duchařský příběh, takže kdo nemá rád lekání, nebude rád. Já tak nějak strpím jednu, dvě cílené lekací scény, ovšem zde toho bylo více, než by mi bylo po chuti, až mě to i začalo lehce iritovat. Musí se ovšem nechat panu režisérovi, že tam, kde jsem to očekávala, jsem se toho nedočkala, zato mě vždycky překvapil nepřipravenou, a to se cení. Můžete se těšit na příběh klasického Hercula Poirota, rodinných tragických příběhů, typických stereotypních charakterů, zapeklitých a neočekávaných zvratů a ještě překvapivějšího rozuzlení. Herecké výkony nezklamou, kamera taky ne, režisérsky má Sir Kenneth Branagh, dle mého, klasicky vše precizně zmáknuté. Přestože má film kratší stopáž než Nil, i tak si myslím, že ještě 15 minut by se dalo klidně vystříhat. 

Za mě hodnocení: 💥💥💥💥


 

Žádné komentáře:

Okomentovat