středa 31. ledna 2024

 

ARGYLLE:TAJNÝ AGENT


Režie : Matthew Vaughn

Scénář: Jason Fuchs

Kamera: George Richmond

Hudba: Lorne Balfe





Nevím proč to PR tlačí jako "dalšího Kingsmana", ovšem bylo milé překvapení, že až na jednu referenci a na viditelnou udičku na pokračování (mimochodem, neodcházejte hned po začátku titulků) si film rozhodně na Kingsmana nehraje.  Nebudu popisovat děj, ten je na první dobrou v popisu. 

Napíšu, proč přeci jen dám plný počet hvězdiček. Scénář je velice kompaktní s tolika zvraty, že divák je v neustálém napětí co bude dál. Je tam tolik milých překvapení a směrů, kam se tvůrci nebáli vydat, což zase nemůžu popsat kvůli spoilerům, nicméně bavila jsem se dobře a to celé dvě hodiny. Sam hraje stejně skvěle, jako v Králíčkovi Jojovi, ženské představitelky (jejich postavy) nejsou, co se zdají a hlavně Bryce mě mile překvapila herecky. Stunt double Chrise Hemswortha konečně prezentuje "sebe", své kaskadérské schopnosti a můžeme si na záblesk užít i jeho tvář. No a Henry .... :-D :-D :-D uvidíte sami.... 

Kdo nemá rád kočky, část fórků vás mine, ale já jsem se smála po celý film dost a dost. A že je přímo režisér slouha kočičímu představiteli - získal si mě o to víc.

CGI a SFX je zřetelné a úsměvné, ovšem když zbytečně nešťouráte a neočekáváte další Schindler´s list, odbouráte venkovní svět, uvolníte se, posadíte se a opřete, film si rozhodně užijete. A to má IMHO celou dobu  duo režisér/scénárista na paměti. Proto si film plný počet zaslouží.  


Žádné komentáře:

Okomentovat